Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2014

Μικροί μελισσοκόμοι

Καλημέρα φίλοι μου,

Χθές σε μια συζήτηση που είχα με ένα ζευγάρι φίλων μου που είχαν ένα κοριτσάκι, αστειεύοντας πάντα εγώ τους είπα.. βρε φέρτε μου εμένα την μικρή και θα σας την κάνω bee-girl από τα τέσσερά της, και αφού το ρίξαμε στην πλάκα και εγώ συνέχισα τα γνωστά τρελά μου,  μου γεννήθηκε μια απορία...άραγε τα μικρά παιδιά στο σχολείο μαθαίνουν τίποτα για το μεγαλείο της μέλισσας?

 Αν θυμηθώ από τα δικά μου χρόνια στο σχολείο...όχι, εγώ έμαθα τι είναι κυψέλη όταν πήγαινα βόλτα με τον μπαμπά στο βουνό για εκαπίδευση των σκυλιών και μου εξηγούσε πως περίπου λειτουργεί μια οικογένεια μελισσών.

Έτσι λοιπόν ξύπνησα πρωί πρωί και έψαξα να βρώ κάτι σχετικά με αυτό...τι μαθαίνουν τα παιδιά μας στο σχολείο για την μέλισσα και κατεπέκταση για την μελισσοκομία??

Με μεγάλη μου χαρά λοιπόν είδα ότι πόλλοι δάσκαλοι με όρεξη και αγάπη για την μέλισσα προσπάθησαν να φέρουν τα παιδιά κοντά στην φύση, κοντά στην μέλισσα και να γνωρίσουν τον κόσμο της...



....και συγκεκριμένα στο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Σερρών οι εκπαιδευτικοί Τσελεκίδου Μαργαρίτα, Γαλάνη Βασιλική όπως αναφέρεται στη σελίδα του σχολείου γνώρισαν τον κόσμο της κυψέλης στους μαθητές. Οι δασκάλες αναφέρουν:

"Αυτή την εβδομάδα γίναμε μελισσοκόμοι.. Γνωρίσαμε από κοντά τον κόσμο της κυψέλης και πολλά πράγματα για τις μέλισσες. Κατ’ αρχήν η Αναστασία μας διάβασε για την ιστορία της μέλισσας στην Ελληνική μυθολογία. Ήταν ιέρεια της θεάς Δήμητρας. Μετά μας έδειξε εικόνες με αρχαία αγγεία και θέματα μελισσοκομίας από την Αρχαία  Ελλάδα.  Στην τάξη είχαμε φέρει μια πραγματική κυψέλη με τις κερύθρες της. Θαυμάσαμε τα κελιά και μυρίσαμε τη μυρωδιά του κεριού. Ο Πελοπίδας φόρεσε τη μάσκα του μελισσοκόμου και με το καπνιστήρι κάπνισε την πόρτα της κυψέλης για να “κοιμίσει” τις μέλισσες. Είδαμε εργάτριες και κηφήνες με το μεγενθυτικό φακό. Διακρίναμε τις κεραίες τους, τα πόδια. Το θώρακα και την κοιλιά τους.  Καταλάβαμε πόσο σπουδαία είναι η κοινωνία των μελισσών και μάθαμε για όλα τα προϊόντα της μέλισσας: τη γύρη,το μέλι, το δηλητήριο, την πρόπολη και το βασιλικό πολτό.  Το πιο ωραίο κομμάτι του μαθήματος ήταν όταν φάγαμε γύρη (οι περισσότεροι για πρώτη φορά) και μυρωδάτο μέλι.  Στο τέλος είδαμε συνταγές μαγειρικής για υγιεινά γλυκά με μέλι από τη chef Μαριέττα Παπαδοπούλου. "





Όχι πείτε μου πόσοι από εσάς δεν θα θέλατε να είχαν τα παιδιά σας την ίδια ευκαιρεία και πόσοι από εσάς δεν θα είχατε την λαχτάρα να δείτε μικρά ματάκια να σας κοιτούν γεμάτα απόρία καθώς θα τους εξηγήτε γιατι αγάπάτε την μέλισσας, γιατί όσο και αν σας κουράζει επιμένετε να την φροντίζετε, γιατί ανυπομονείτε να πάτε κοντά της, γιατί λατρεύεται τον ήχο των φτερών της στο πρώτο φως της ημέρας.... ρωτήστε λοιπον την δασκάλα και τον δάσκαλο προτείνετε το εσείς που ειστε μελισσοκόμοι και γονοείες και εάν εκείνοι δεν το είχαν σκεφτεί τώρα θα τους βάλετε εσείς την ιδέα...

Εγώ πάντως ένα φεγγάρι που δούλεψα σε έναν παιδότοπο φτιάξαμε μελισσούλες με πηλό, τις ζωγραφίσαμε, μάθαμε για την κυψέλη και τους εξήγησα όλα όσα λατρεύω εγώ τα αποτελέσματα?? Οι μαμάδες την επόμενη μέρα μου έφεραν τις ζωγραφίες τους... πως να μην τα λατρεύω μετά τα μικρά μου ζουζούνια????ιχιχιχιχι!!




Να έχουμε μια όμορφη Κυριακή και το 2014 να γίνουμε καλύτεροι...


Πηγή: http://dim-peir-serron.ser.sch.gr/bees.html
           http://rodbees.blogspot.gr/2012/04/blog-post_09.html
           http://funtastic14.blogspot.gr/2012/05/blog-post_20.html
 

1 σχόλιο:

  1. Στα σχολεία πρέπει να γίνουν πολλά πράγματα... μελισσοκομία, κηπουρική, σαπωνοποιία, κηραλοιφές, τυροκομία.... εγώ πάντως στον τόπο μου δεν έχω δει και πολύ μεγάλη όρεξη και λυπαμαι για αυτό γιατί ειναι μαθήματα ζωής και καλλιεργούν την ανθρωπιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή